torsdag 19. november 2009

Vaksine meg her og der

Idag har jeg vært hos legen og fått min første vaksine mot livmorhalskreft. Det var min første av tre og den kostet skjorta, eller 1150 DKK for å være korrekt. Men i det lange løp er det kanskje en liten pris å betale for å ha en ±70% sjanse for å unngå å utvikle kreft i livmoren??? Jeg sier at det er det. 


Ellers er jeg nå helt sikker på at jeg skal takle svineinfluensa hvis den måtte come´a knocking, den er jeg IKKe redd for nemlig! 
Det er sprøtt å se hvor forskjellige meneinger man har fra et land til et annet, og iallefall to land som er så nære hverandre. For her i Danmark er det generelle instillingen til folk litt sånn"Nåh, jeg blir måske dårligere av å ha tømmermenn"(min egen interpretering der!!). Lege min sa til meg at han ville ikke ta den, han ville ikke anbefale meg å ta den, heller ikke mine barn eller min hund for den saks skyld. "De mulige og ukjente bivirkningene, på kort- og langsikt, kan være mye farligere enn selve influensaen."
Saken er biff, eller kotelett om du vil.


Oink, Madeleine




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar